G-WBDM9N5NRK

هفت عادت ثروتمندان

هفت عادت ثروتمندان

 

اهمیت داشتن دارایی و ثروت در زندگی به مثابه اهمیت بنزین برای حرکت کردن ماشین است. هرچقدر ماشینی مدل بالا و قوی باشد، باز هم برای حرکت کردن نیاز به سوخت دارد.

انسان هم برای داشتن یک زندگی سالم نیازمند داشتن ثروتی معقول است تا موتور محرک زندگیش به حرکت در بیاید.

 برای ثروتمند بودن فاکتورهای زیادی هست. که ما اینجا به چند نکته کاربردی اشاره می‌کنیم.

به خاطر اثبات گفته هایمان به سراغ مطالعه در زندگی افراد ثروتمندی می‌رویم که با انجام این کارها توانسته‌اند ثروت قابل توجهی به دست بیاورند و هم برای خودشان از نظر مالی زندگی خوبی بسازند و هم باعث بهبود کیفیت زندگی دیگران شده‌اند.

 

 

۱- آن‌ها کارهای نیمه کاره را به حال خود رها نمی‌کنند و همه را به پایان می‌رسانند و معمولا پروژه نیمه کاره‌ای ندارند.

 

۲- آن‌ها در انجام کارها و عملی شدن اهدافشان  جدی هستند، خودشان را آماج صحبت‌های منفی دیگران نمی‌کنند و در مسیر رسیدن به هدف دچار ترس و دو دلی نمی‌شوند.

 

 

۳- آن‌ها با افراد ثروتمند مثبت وموفق، همنشینی می‌کنند سبک زندگی صحیح آنها را نگاه و بررسی کرده و از آن الگو می گیرند.نکات مثبت با استعدادهای خود را می‌سنجند و تصمیم نهایی را می‌گیرند.

 

۴- آن‌ها سعی می‌کنند اول ذهن خودشان را ثروتمند کنند. محدودیتهای ذهنی‌اشان را حذف کنند و ایمان دارند که با استراتژی که دارند، قطعا به نتیجه خواهند رسید و بدین ترتیب ازطریق انجام دادن کار مورد علاقه‌اشان به ثروت مورد نظرمی‌رسند. یعنی مسیرهای عصبی جدیدی را در راه ثروتمند شدن در ذهن خودشان ایجاد می‌کنند. با این تفکر که ثروتمند بودن خدمت به جهان است چون باعث حرکت و جابجایی انرژی مادی در جهان می‌شود.

 

 

۵- آن‌ها با ایمان به خواسته‌هایشان وبا تلاش و پشتکار راه‌های ثروتمند شدن را پیدا می‌کنند. در این راستا حداقل یک مهارت را به خوبی یادمی‌گیرند و همیشه آن را به روز می‌کنند.

 

 

۶-آن‌ها باور دارند اول هر آنچه که می‌خواهند به دست بیاورند را باید ببخشند؛ اگر پول می‌خواهند باید پول ببخشند، اگر سلامتی می‌خواهند باید باعث سلامتی کسی بشوند، اگر حال خوب می‌خواهند باید حال خوبِ ببخشند. اگر شادی می‌خواهند باید شادی بخش دیگران باشند و …

 

۷- آن‌ها هیچوقت شکرگزاری را فراموش نمی‌کنند.

                                                         شهراد   

                                            ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱            

 

 

 

 

4 دیدگاه دربارهٔ «هفت عادت ثروتمندان»

  1. ممنوع از متنتون. باید بگم در چند مورد مخالف هستم. یعنی آدمهای ثروتمندی هستند که بخشش در کارشون نیست و حاضر نیستند از یک ریال از پولشان بگذرند. هیچ رحمی به پایینتر از خودشون نمیکنند. مثل بعضی از صاحبخونه های فعلی که هیچ رحمی به مستاجرشون ندارند. آیا واقعا همه ثروتمندان شکر گذارند?

    1. شما درست می‌فرمایید . همیشه و در همه حال استسنا هم وجود داره
      معمولا کسانی که این خصلت‌های گفته شده را ندارند ثروتمند واقعی نیستند.
      واین کلام قران هست که اکثر انسان‌های ی که ثروتمند واقعی هستند به این گفته اعتقاد و اعتماد قلبی دارند.
      شکر نعمت نعمتت افزون کند. کفر نعمت از کفت بیرون کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *